30-07-12

Kant- en klare pizzabodems


Hoera
We zijn eindelijk verhuisd!

De dozen staan hier nog in elke hoek, het inductievuur is nog niet aangesloten dus het blijft behelpen maar ik ben van het gejongleer tussen twee huizen af.

Het moeilijkste aan verbouwen en verhuizen is tijd maken om toch een beetje fatsoenlijk te eten. De afgelopen maanden hebben we veel vaker als goed voor ons is frieten, diepvriespizza's en andere fastfood gegeten.

Snelle kost is dus belangrijk. Ik wil graag één van die maaltijden met jullie delen. Je kan het nauwelijks een recept noemen, zo makkelijk is het.



Zelfgemaakte pizza's boordevol groenten, njammie! De kindjes vinden het geweldig dat ze zelf mogen kiezen wat ze erop doen. We maakten al eerder pizza's. Maar dat deeg, dat is het grootste werk.  Je kan natuurlijk kant- en klaar deeg kopen maar dat is veel te groot voor de kindjes en duur.


In plaats daarvan kocht ik afbak kebabbroodjes in de supermarkt. Ik sneed ze doormidden zodat ik twee dunnere helften hebt. Voor 5 personen heb je dus maar 3 broodjes nodig. Elke helft beleg je op de gladde zijde en dan de oven in. Door hun kleinere formaat passen er meer tegelijk in de oven, ook al een tijdsbesparing. Ze komen verrassend krokant uit de oven. Lekker!



1 opmerking:

  1. Ik wil je hierbij graag laten weten dat ik je foodblog heb opgenomen in onze foodblog-feed verzameling: ChefinaBox.collected.info. Een realtime overzicht van alle artikelen van alle Nederlandse foodblogs plus een aantal van de leukste Engelstalige. Voor iedereen die net zo van Foodblogs houdt als wij!

    Als je het een fijne pagina vindt zouden we het leuk vinden als je een linkje op je blog plaatst!

    Groetjes en blijf bloggen!

    Steven van Chef in a Box

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.