12-06-12

Zo gaat onze keuken eruit zien.



Dag lieve verwaarloosde lezers...

Ik heb het druk met werken in ons nieuwe huis. 
We zijn begonnen met vanalles af te breken dus het ging van een best ok maar gedateerd huis naar een bouwwerf. Na het behang aftrekken, plamuren en primen van de muren en het afbreken van enkele muurtjes en terug afwerken met gyproc begint het al een beetje toonbaar te worden. 
Er broeien eindeloos veel ideeën voor de inrichting in mijn hoofd.

Eén daarvan is de keuken, die in feite doorloopt van een open keuken naar een halletje/bijkeuken. Niet eenvoudig dus om dat praktisch in te delen.
Over de stijl waren mijn man en ik het onverwacht direct eens. Eigenaardig genoeg niet strak modern zoals ik van tevoren gedacht had maar meer landelijk, wel met moderne toetsen erin.

En nu krijgen jullie van mij een voorproefje. De opstelling en sommige details zullen anders zijn maar het geeft toch al een sfeerbeeld.

Ik ben vooral in de wolken met de ECHTE oven na al die jaren bakken in mijn combi-microgolfoven.





7 opmerkingen:

  1. Mooi! Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken. En hebben ook ongeveer deze stijl: tussen landelijk en modern in. We zitten nog te twijfelen of we een donkergrijze keuken doen met een wit blad. Of een witte keuken met een donkerblad. Ik twijfel ook nog tussen een oven en magnetron of een combi. Wat heeftbij jou de doorslag gegeven om enkel een oven te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, prachtig! En ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar die oven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Creabijtje, we hebben al een combi, die houden we gewoon. Als microgolf werkt die prima, hij is extra groot maar om te bakken is een combi minder handig. Ik moet de ronddraaiende plaat gebruiken, anders is de ene kant verbrand en de andere kant rauw. Op zo'n ronde plaat krijg je maar weinig koekjes kwijt. Met een echte oven kan ik veel meer koekjes op de rechthoekige platen tegelijk bakken. Ik koos voor een ouderwets model onder het werkblad en niet zo een moderne die op ooghoogte is ingebouwd in een hoge kast, lijkt me zo gezellig huiselijk om de ovenplaat eruit te schuiven en op die heerlijk geurende versgebakken koekjes te kijken :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ikea keuken?
    Wij hebben er net één gezet...zijn tevreden op een paar dingetjes na...

    Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Lekker veel bovenkasten ook!
    Wij hebben een oven op ooghoogte en dat kon qua indeling gewoon niet zo goed anders, maar ik ben niet zo groot en echt ideaal is het niet. Maar het is wel prettig dat de kleintjes niet bij de hete oven kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo daar !

    Je krijgt van mij de Sunshine award ! Kijk maar even op mijn blogje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.