14-05-12

Overrijp fruit verwerkt in een cake


Kennen jullie dat?

Je koopt fruit en de dag erna is alles al op dus koop je de volgende keer wat meer...
en dan blijft alles liggen in de schaal.

Slecht is het nog niet.
 Maar naar smaak van de dochter is er toch echt een zwart spikkeltje teveel op die banaan. 
Een appel in de boekentas vind de grootste zoon maar niks dus die zit er ook al een paar dagen in.

Wat doe je ermee?
Bij het groenafval?

Nee hoor

Gooi het in een cake. 
Suikervrij en als het even kan met volkoren bloem erbij.
En dan alsnog voeren aan die kieskeurige kinders.



Ik gebruikte het recept voor de appel tarte tatin.

Zo verwerk je het fruit erin:
De oude appeltjes schil je en doe je in blokjes zoals in het recept.
Prak de overrijpe banaan. Gebruik maar half zoveel appeldiksap als in het recept en meng in de plaats de geprakte banaan door het cakedeeg.

3 opmerkingen:

  1. Goed idee! Dat boek heb ik ook, maar deze heb ik nog niet gemaakt. Ik heb hier ook wat van die melige appels liggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip! Er komt hier gauw genoeg ook weer zo'n moment :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker een goed idee. Met oude peren en appels maak ik meestal compote en bananen blijven nooit over want vriendlief eet ze allemaal op haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.