30-01-12

Doodles Unleashed, week 3: Kleurrijke achtergrond met acryl

Deze week weer een absracte achtergrond. Met acryl maak je afdrukken en stencils tot je een leuke achtergrond hebt om daarna meer details aan te brengen met stiften, waskrijt en potloden.

Deze opdracht lijkt op de eerste stappen van de opdracht in de 1ste week. Voor een materialenlijst, kijk je daar maar eens terug.

Het thema van mijn schilderij is 'cijfers'. In plaats van alleen willekeurige sjablonen hier uit huis te gebruiken, knipte ik cijfers uit knutselfoam. Ik gebruikte het cijfer zelf als stempel (C) of om er overheen te verven zodat je een 'negatieve' afdruk krijgt (B). Ik gebruikte de foam waaruit ik de cijfers geknipt had, als sjabloon zodat er verf in de 'cijfergaten' achterbleef (A).



Verder gebruikte ik nog wat structuurmaterialen zoals breigaren, een spons, ribbelkarton en een buisje.


En dit is het resultaat. Ik vond het zo leuk dat ik niet durf om er nog wat overheen te  schilderen zoals oorspronkelijk de bedoeling was. Het allermoeilijkste van deze workshop is om te weten wanneer extra details het mooier gaan maken en wanneer je moet stoppen met toevoegen.






3 opmerkingen:

  1. Ik ben impressed!IK WIL DAT OOK! Nu alleen nog beginnen.. Ondertussen leer ik van jou, goed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik heel leuk, Evelyn. De volgende post is met een tutorial dus hou m'n blog maar in de gaten.

      Verwijderen
  2. katrijn, ik heb je getagd : http://mooisvanme.blogspot.com/2012/01/tag.html

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.