29-01-12

Doodles Unleashed week 2: aquarel experiment

Week 2 ging helemaal over aquarel. Hoe je die kan gebruiken met willekeurige penseelstreken en het laten uitlopen van de verf tot een abstracte achtergrond. Dat zie je in de vorige post.

De bedoeling was dat deze tweede schets ook een achtergrond werd waarover later meer gedetailleerde schilderingen gingen komen met andere materialen. Maar terwijl ik bezig was, vormde er zich een afbeelding op het papier die ik dan verder heb uitgewerkt met de aquarel zelf, zonde extra materialen.

Het begon als vlindervleugels langs beide zijden. Ik wilde toch differentiatie tussen links en rechts en voor ik het wist, zat ik met een mooie vlindervleugel langs rechts en een iet wat lugubere, freaky 'nier' langs links. Tja, al dat experimenteren brengt soms bizarre resultaten.




4 opmerkingen:

  1. deze 'verf'tekening is echt heel mooi.
    ook de nier vind ik heel gaaf hoor.
    liefs,
    kimberley

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik volg het met belangstelling en deze 2 vind ik erg mooi!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.