29-11-11

Taart met royal icing

Herinneren jullie de koekjesketting nog waar ik vorig jaar aan deelnam? Ik vond het erg leuk dus deed ik weer mee. Geen koekjes maar een taart met als thema 'bloemen' was de opdracht.

In plaats van de traditionele manier van decoreren met fondant, gebruikte ik royal icing en 'tekende' zo de bloemen op de basislaag van marsepein. Gelukkig lukte het voor het eerst wél om mijn basislaag egaal te maken. De marsepein werkte veel makkelijker als de fondant die ik vorige keren gebruikte.

Ik had zo'n mooie koekjes met kant zien voorbij komen op Pinterest dat ik dat ook wel eens wilde proberen.  Ik zocht een afbeelding, drukte die af en stak hem in een plastic mapje. Om te oefenen, maakte ik met m'n royal icing lijntjes over de prent. Natuurlijk heb ik het patroon wel wat vereenvoudigd.



En dan was het tijd voor het echte werk: uit de losse pols, rechtstreeks op de taart. Spannend!
Maar o zo leuk om mij eens lekker te laten gaan met de royal icing zonder de ruimtebeperking van een klein koekje.

Excuses voor de slechte foto. Ik was vergeten om vooraf een foto te maken dus ik heb er nog snel snel één getrokken in de taartdoos.






5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige taart! Heel chique :) je moet wel een hele vaste hand hebben om dit zo mooi te krijgen! 't ziet er uit als een zeer geslaagd experiment

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er super uit. Lekker classy.

    En een mooie strakke taart, dat moet ook gezegd worden !
    Marsepein is iets vlotter in het bekleden dan suikerpaste he? Enkel opletten voor scheurtjes als de marsepein wat droger is...

    Ik wilde zo ongeveer datzelfde idee ook eens uit testen... maar ik krijg mijn icing maar niet 100% hoe ik het wil.

    Dus ik ben er nog niet mee begonnen.

    Jou resultaat is heel erg mooi, dus misschien moet ik me er toch maar eens een keertje aanzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dat mooi geworden! Ik dacht eerst even dat je het vanaf het mapje op de taart was geschoven en was al verbijsterd dat het niet gebroken was. Maar het uit de losse pols doen is nog dapperder en het is super gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.