28-10-11

Mijn eerste stapeltaart

Het is weer een hele tijd geleden dat ik een berichtje heb gepost. Ik ben van thuisblijfmama naar een halftijdse opleiding gegaan dus het is plots een heel stuk drukker hier.

Geen tutorial deze keer, alleen prentjes.

Deze taart maakte ik voor het geboortefeestje van mijn neefje. Het ontwerp is gebaseerd op zijn kleurige mobiel.



Het ontwerp was nog makkelijk maar zoals je kan zien is het resultaat nog heel wat anders. Niks wilde meewerken, zelfs het boetseren van de eenvoudige figuurtjes niet. Ik zal nog véél moeten oefenen voor ik een gladde taart kan maken. Volgende keer ga ik eens marsepein gebruiken in plaats van fondant. Misschien helpt dat.





Katrijn

8 opmerkingen:

  1. Ik vind je figuurtjes wel superdottig gedaan !!

    Ben zelf nog niet aan een stapeltaart begonnen... eigelijk omdat niemand zo'n grote taart nodig heeft ;-)

    Niet simpel he, dat glad krijgen... is hier soms ook een probleem.

    toch goed gelukt hoor !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de taart erg mooi geworden hoor! Ook leuk om de tekening erbij te zien :). Voor het gladmaken gebruik ik tegenwoordig een smoother (van Städter), dat scheelt echt een slok op een borrel, ik weet niet of jij ook zoiets gebruikt? Zo niet, dan zou ik het echt aanraden.

    En een opleiding, wat leuk! Wat studeer je?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Katrijn, glad of niet, ik vind hem prachtig. Ziet er uit "om op te vreten" :)
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie taart! Leuk gedaan hoor. En aan welke opleiding ben je begonnen? groetjes, Marieke maakt: http://tikkiescheef.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe het zonder hulpmiddelen. Maar een tip : is je vulling die je op je biscuit smeert wel glad en zonder kruimels? Dat was in het begin ook mijn fout. Kijk maar eens naar mijn taarten op mijn blog : http://www.cupencakes.blogspot.com
    Veel succes nog! Maar 't ziet er toch wel leuk uit hoor zo voor de eerste keer. En marsepein vind ik niet zo lekker. Ik gebruik ook de suikerpasta van Callebaut. Smaakt gewoon beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige taart.. Mijn eerste taart was een soort van stapeltaart.... niet makkelijk uiteraard... was ook niet heel tevree

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor de talrijke complimentjes.

    Ik ga jullie tips zeker uitproberen.

    De opleiding die ik volg is een voorbereidingscursus om terug werk te vinden: office-toepassingen en sollicitatietraining.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die knuffeltjes zien er echt uit om in te bijten!!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.