28-09-11

Roze geboortekoekjes


Een tijdje na de geboortekoekjes voor mijn neefje, kreeg ik de gelegenheid om er te maken voor een klein meisje. Het ideale excuus om mij eens goed te laten gaan met roze.

Ik starte goed op tijd met de voorbereidingen. Naast de grote vlinders wilde ik kleintjes om de andere koekjes mee te versieren. Die maakte ik vooraf. Een Royal Icing transfer heet dat.  Je print leuke figuurtjes af, steekt het papier in zo'n plastic mapje en spuit daar de RI op. Laat een nachtje drogen en je kan ze er voorzichtig afpellen.





Bij het maken van een grotere hoeveelheid koekjes (50 à 60) heb ik altijd plaatstekort om de royal icing te laten drogen. Ik zocht overal maar de paar systemen die bestaan (o.a. van Wilton) waren me te duur. De oplossing: enkele metalen brievenbakjes van Ikea. Je kan ze uit het stelletje schuiven om er aan te werken.


Ik had al een tiental vlinders afgewerkt toen dit gebeurde...


Kwak, alles op de grond. Uren had ik daar al op gezwoegd. Gelukkig had ik nog genoeg andere koekjes. Naast de vlinderkoekjes zijn er hartjes, de eerste letter van de naam van het kindje en een vlindersilhouet.


 

 
Katrijn

5 opmerkingen:

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.