11-08-11

Watermeloen ijslolly's


Een ideale gezonde snack op een warme dag (vandaag 25°C hier in de Kempen). Niet alleen een winner bij de kinderen, ook een lekkere caloriearme avondsnack voor mij. Je bent er verrassend lang zoet mee, stukje per stukje eraf knagend.

Je hebt nodig:
° Een watermeloen
° ijsschepjes (had ik toevallig nog een paar liggen), lollystokjes of gewone theelepeltjes

Aan de slag:
Snij de meloen in vier, verwijder de smallere eindjes.


Snij elk kwart in 4 of 5 driehoekige stukken. Verwijder eventueel de pitjes (die van mij had er nauwelijks).



Maak met een scherp mes een sneetje in de schil



Duw het schepje door het sneetje in de watermeloen. Let op dat je goed in het midden blijft en er niet doorheen steekt.



Vries een paar uur in en smikkel lekker op.




Katrijn

3 opmerkingen:

  1. wat een leuk idee! 't Kan soms zo makkelijk zijn hé :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmm, heerlijk! wij deden dat vroeger ook veel met banaantjes, lekker lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee!! Ziet er echt uit om in te bijten!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.