27-08-11

Oproep: Frosting for the cause


Via een paar van mijn favoriete koekjesblogs (o.a. Sweetopia) kwam ik terecht op Frosting for the cause. Een project ten voordele van onderzoek naar borstkanker. Elke dag van het jaar post er iemand een fototutorial van zijn favoriete koekjes of taartrecept met daarbij een verhaal over hoe zij geraakt werden door (borst)kanker. Spijtig genoeg kent iedereen wel iemand in hun omgeving die die vreselijke ziekte kreeg.

Het fijne aan dit project is dat je op verschillende manieren een positieve bijdrage levert:

* Je deelt je verdriet/hoop door jou ervaring met borstkanker te vertellen.
* Je doneert 25 euro aan een organisatie die zich inzet voor mensen met kanker.
* Je deelt je recept, dat heeft weinig met borstkanker te maken maar 't is gewoon leuk en lekker.
* Je zet (hopelijk) andere mensen aan om ook iets te doen tegen borstkanker.
* En wat ik het leukste van al vind: Je bezorgt een paar mensen met kanker een fijn moment door de koekjes/taart die je maakte voor de fototutorial te doneren aan een inloophuis voor mensen met kanker of de kankerafdeling van een ziekenhuis.

Zelf verloor ik mijn grootmoeder aan borstkanker én ik hou van bakken dus ik heb me meteen ingeschreven. Ik ben aan de beurt op 24 november.

Ze zoeken nog gastbloggers voor heel de maand december dus als je interesse hebt, lees dan hier hoe je mee kan doen.

Frosting for the Cause

PS: Ik ben aan 100 volgers geraakt. Super! Dank je wel allemaal. Ik heb al een give-away bedacht. Even geduld nog want ik ben het 'priezeken' van mijn fototoestel kwijt dus ik kan geen foto's overzetten...




Katrijn

2 opmerkingen:

  1. Jammer dat het enkel over Amerika en Canada gaat, terwijl hier in België die 25 euro ook goed besteed kan worden aan onderzoek....anders misschien een idee om het in ons landje te doen, zo'n actie?

    Groetjes, Tiene!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hoeft die 25 euro niet te doneren aan een Amerikaans initiatief. het kan aan eender welke organisatie die zich inzet tegen borstkanker. Ik neem zeker iets Belgisch.

    Het zou inderdaad leuk zijn om zoiets in België/Nederland te doen. Ik denk wel dat er véél tijd inkruipt om zoiets te organiseren en de blog bij te houden, élke dag.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.