05-06-11

Ninjago koekjes

Deze koekjes maakte ik als extraatje bij de cadeaubon voor een jarig vriendje van m'n zoon. De uitnodiging voor het verjaardagsfeestje was met Ninjago, het nieuwste thema van Lego.


Ik had geen uitsteker die ik hiervoor kon gebruiken dus maakte ik een mal uit karton en sneed de koekjes met de hand uit. Zie je die cijfers op de schets? Die duiden aan in welke volgorde ik de royal icing wilde spuiten om meer reliëf te krijgen in het koekje.



Ik ben niet echt tevreden over de rode royal icing. Ik probeerde een nieuw recept uit maar het resultaat is niet egaal, bovendien liep de rode kleur uit in het geel zoals je in het afgewerkte koekje kan zien.


Heel dom vergeten een foto te maken voor ik het inpakte. Ik gebruikte voor het eerst een eetbare stift omdat ik graag het platte effect van de legogezichtjes wilde benaderen.

Ik maakte ook nog een koekje met de zwaarden en het logo van de rode ninja. Niet helemaal zoals ik het voor ogen had.



Met de oneffen rode royal icing, het uitlopen van de kleur en de niet zo goed gelukte leeuwtjes en zwaarden was het niet helemaal een succes. Het kan niet elke keer even goed gaan, veronderstel ik en ik heb weer wat bijgeleerd.



Katrijn

1 opmerking:

  1. Nou, ik doe het je niet na, ik vind het vrij knap allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.