26-06-11

Nieuwe koekjes en inpaktips

Zo, alle juffentraktaties zijn bezorgd. Naast de appeltjes en boompjes uit het vorige bericht maakte ik deze:

Busjes voor de busjuf en de buschauffeur (die met een blauwe bus rijden):


Berenkoekjes voor de juf van mijn jongste in de 'berenklas':


Ik ben ontzettend tevreden over de gele royal icing. Het had precies de juiste consistentie;: dik genoeg om precies te kunnen werken en lopend genoeg zodat het perfect glad is opgedroogd. Het rood was iets te dik en is wat oneffen, zie je? Als ik nu eens wist hoe ik het de volgende keer weer zo perfect krijg...

Inpaktips:
Je hebt nodig:
lege, schoongemaakte oude verpakkingen, bijv. yoghurtemmertjes, schoendozen, plastic bakjes van aardappelsla/olijven/...
inpakpapier
servietten




Aan de slag:

Je moet er een oog voor hebben; alles is bruikbaar. Voor de foto hier onder gebruikte ik een leeg yoghurtemmertje en twee kartonnen doosjes van speelgoed. Simpelweg een servetje erin, koekjes erop, servetje dichtplooien, dekseltje erop en een leuk papiertje er rond.


Niet alleen oude verpakkingen zijn bruikbaar, je kan ook leuke doosjes vinden in de kringloopwinkel. Voor de berenkoekjes tikte ik een paar maand geleden al dit blikken doosje op. Regelmatig eens gaan snuffelen dus.



Katrijn

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke koekjes! En geweldige ideeen om in te pakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga ook voor een carrière in het onderwijs gaan, die juffen krijgen toch schoon kadootjes, amai!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke inpaktips!! Inspiratie is altijd welkom, leuk ingepakt maakt het zo leuk om te geven!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die buskoekjes zijn geweldig! Hoe lang kun je ze bewaren? Ik vind ze namelijk enorm geschikt als vervangen voor suikerbonen bij een geboorte van een jongetje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi design van de cookies en verpakking =)
    zal ik dol op mijn kinderen gaf deze cookies zodra ik thuis kwam van
    Pattaya
    Thailand

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ marèsalicious: Je kan ze zo ingepakt ongeveer een grote week bewaren. Daarna zijn ze niet slecht maar verliezen ze hun smaak een beetje. Ik maakte er zelf als vervanging van doopsuiker voor m'n zus en heb toen een deel netjes ingepakt meegegeven per 2 in een cellofaan zakje met strikje en de rest onverpakt meegegeven om in de diepvries te bewaren (in een luchtdicht afgesloten doos). Als ze dan bezoek met kindjes krijgt, haalt ze er een paar uit, laat ze ontdooien en pakt ze in.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vind het superleuke cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goh dat wil ik dus ook kunnen hé ... zo koekjes bakken en die mooi versieren :o) maar 'k heb daar het geduld precies niet voor
    Ik volg alleszinds met smachtende blik je blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.