06-06-11

Kamp en kampeerfeestje

Ik besefte ineens dat ik nog een deel van mijn zoon z'n verjaardagsfeestje vergeten ben te posten. Het is ondertussen alweer een maand achter de rug.

Het thema was kampen bouwen en kamperen. Het feestje ging door in mijn ouders hun royale tuin bij gebrek aan plaats in ons ieniemienie tuintje. We stelden onze twee tenten op met luchtmatras om te springen en slaapzakken om in te kruipen. Al gauw werden dat de schuilplaatsen van 'rivaliserende' ridderbendes die het tegen elkaar opnamen met speren van zwembadworsten gezeten op hun 'edel ros' (een knalrood opblaaswippaardje). Hilarisch! Spijtig genoeg geen foto van.


Verder zag je al de marshmallowtoren en de koekjes.

De jongens maakten nog een echt kamp in het bos achter mijn ouders hun tuin. Toevallig of niet leek het wel een kopie van dat op de uitnodiging.



Ik maakte bijpassende rietjes door in Word een pagina te maken met rechthoekjes met het prentje erop. Ik drukte die af en knipte ze in lange repen. Dan deed ik wat lijm op de achterkant tot net over de helft en plooide het dubbel om een groen rietje. Later schreef ik de naam van elk kind op een rietje om hun beker te markeren.




Als snack aten ze ijs met chocoladevliegen op een chocoladeroom 'koeienvlaai' :D. Weer een paar plaatsen omhoog op de coole moeder hitlist ;).
De chocoladeroom is supersimpel; enkel wat cacaopoeder toevoegen aan de room voor je hem opklopt.




Tot slot kregen ze een tasje met lekkers mee naar huis.



Katrijn

4 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat weer leuk gedaan zeg! En wat een super idee voor een verjaardagsfeestje! Geweldig!

    Groetjes San

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superidee om te kamperen! Maar wel afzien met een stel 9 jarige jongens, lijkt mij.....;)
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel, normaal gezien heb ik een echte hekel aan vriendenfeestjes met al die drukte maar deze keer viel het reuze mee. Ze hebben de hele tijd zochzelf geamuseerd. Ik heb op m'n dooie gemak de krant gelezen :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit lijkt me anders ook wel een superfeest! Ik vind het geweldig om zo een themafeestjes uit te dokteren. Dit is er eentje om te onthouden, voor zoonlief, over enkele jaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.