15-06-11

Geboortekoekjes

Nee, geen beschuit met muisjes, dat kennen we hier in België niet. Ook geen suikerbonen maar koekjes!

Als apetrotse meter van de nieuwe spruit, maakte ik koekjes die m'n zus mee kan geven met alle kindjes die op bezoek komen. De grote mensen moeten het doen met die saaie suikerbonen want ik ben niet voorzien op massaproduktie ;).

Ik paste het thema aan het geboortekaartje aan. Dat ziet er zo uit (maar dan met een andere naam).
De kindjes wilden dolgraag meehelpen met het maken van de koekjes voor hun kleine neefje. Hier zie je ze aan het werk: bloem zeven, mengen en natuurlijk de pot uitlikken. Ik gebruikte de recepten voor vanillekoekjes en royal icing.




Omdat mijn deadline nogal vaag was, stak ik de rauwe uitgestoken koekjes in de diepvriezer. (tutorial)




Een kwartier later mocht ik ze er al weer uit halen, nog snel voor ik de auto in vloog op weg naar het kleine wondertje. Het enige wat ik aan de telefoon nog gezegd heb, was 'IK KOM'. Ik vergat zelfs te vragen of 't een jongetje was zoals ik had voorspeld. Maar beter ook want m'n zus was zo ontroerd dat ze er toch geen woord meer uitkreeg :).

Pas toen kreeg ik het ontwerp te zien en kon ik aan de slag. Dat lukte niet meteen zo geweldig. Ik geloof dat ik zelf ook nogal over m'n toeren was. Die brede smile is er van de hele week niet afgeraakt :D.


Ik heb er ongeveer zo'n 60 gemaakt in de verschillende designs: twee verschillende kleuren van de initialen, dino's, babytjes en koekjes met de volledige naam die ik liever niet het wereld wijde web in stuur. Maar één ding kan ik je wel vertellen. Het is een mooie en past perfect bij dat nieuwe gezinnetje van drie.

Proficiat zusje van me!



Katrijn


Linking to:

9 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd!
    En de koekjes zien er werkelijk prachtig uit :).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een dikke proficiat! Je zus boft maar met zo'n zus! ;)
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met het nieuwe wereldwondertje!!
    De koekjes zien er in ieder geval uit of jullie alle blijheid er in gestopt hebben!!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. proficiat met uw neefje! heel mooie kleurencombinatie op de koekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze mooi geworden zeg die koekjes! Echt geweldig. Daar is je zus vast heel blij mee, en jij ook gefeliciteerd natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zijn ze geworden. Dat is smullen ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag zusje van mij,
    De koekjes zijn zo prachtig en lekker ook. Ik heb er gisteren stiekem eentje geproefd ;-). Ons klein mopje mag ze zelf nog niet eten, dus via de pap kan hij dan meesmullen van z'n geboortekoekjes!
    Nog eens een dikke merci voor zo'n unieke geboortekoekjes. Mjamiejamie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zijn echt prachtige (en super lekkere)koekjes voor een minstens even knappe baby.
    Geef dat kleine mopje nog maar een dikke knuffel van mij.
    xxx Griet, de kraamverzorgster

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk, ik zag je bij sweetopia. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.