21-05-11

Bakmarathon 6: gedecoreerde marshmallows, deel 2

Voor het  vriendenfeestje van mijn oudste, maakten we samen beschilderde marshmallows om op het feestje torens mee te bouwen.
Het idee van de marshmallowtoren kwam van deze website. Het idee om ze te beschilderen kwam van een spel op de Wii waar we dol op zijn: The world of goo.





Hier is de stand van de bakmarathon:
  1. 'moderne' marmercake als traktatie op school voor m'n zoon z'n negende verjaardag. V
  2. koekjestaart voor het familieverjaardagsfeestje van m'n zoon. V
  3. citroentaart met aardbeien en witte chocoladeroom voor mijn man op datzelfde familiefeestje (ze verjaren op dezelfde dag!) V
  4. koekjes voor de koekjesketting van de leukste taarten . V
  5. koekjes als presentje voor de kinderen op het vriendenfeestje van m'n zoon.
  6. gedecoreerde marshmallows voor een spelletje op het vriendenfeestje. V
  7. koekjestaart voor het dessertenbuffet op het schoolfeest
Marshmallows beschilderen
Je hebt nodig:
marshmallows
voedingskleurstof
penseel
kommetje water
plastic schaaltjes of iets dergelijks om de 'verf' in te doen

Aan de slag:
Ik had al wel eens gedecoreerde marshmallows gezien maar daar werden voedingskleurstofstiften gebruikt en die zijn vreselijk duur. Toen kreeg ik de ingeving dat het met verdunde kleurstof en een penseel net zo goed moest gaan en zonder extra kosten, die kleurstof had ik toch al in huis.

Als je gelkleurstof gebruikt, doe je van elke kleur een beetje in een plastic schaaltje en voeg je een paar druppeltjes water toe om het vloeibaar te maken. Gebruik je vloeibare kleurstof zoals die je in de supermarkt koopt, dan hoef je geen water toe te voegen.
Meng eventueel wat kleurtjes bij elkaar bv. geel en blauw voor groen.


Neem je marshmallows erbij en beschilder ze met de kleurstof'verf'. Laat je fantasie de vrije loop. Werk kleur per kleur: eerst de lijntjes met het zwart, even laten drogen en daarna bijv. het groen van de ogen.
Als ze droog zijn, kan je ze in een plastic zakje of afgesloten bakje bewaren.





Marshmallow torens bouwen
Je hebt nodig:
véél beschilderde marshmallows
véél satéstokjes

Aan de slag:
Prik de satéstokjes in de marshmallows en maak een leuk bouwwerk. Eet ze op als je weer opruimt ;)

Tip: Werk met driehoeken als basis, vierkanten zijn veel minder stevig.
Deze knutselactiviteit zorgt twee keer voor plezier: eerst het versieren en daarna het bouwen!




Katrijn

2 opmerkingen:

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.