10-04-11

Nieuw speelgoed & recept klop-klop chocomousse

Joepie, ik heb er lang voor moeten sparen maar nu is ie er: een Kenwood mixer! Ziet ie er niet mooi uit?


Natuurlijk moet hij wel wat meer als alleen maar mooi staan te wezen op mijn (veel te krappe) werkblad. Het was al laat voor ik tijd had om hem uit te testen en ik had geen zin om na het mixen nog eens een uur op de oven te wachten dus werd het een koude bereiding.

Dit recept is van de Weight Watchers en ideaal als je zin hebt in chocola zonder de massa's calorieën. Het is in een paar minuutjes klaar, ook zonder Kenwood ;). Het bevat véél minder calorieën als gewone chocomousse maar is veel lekkerder als die light chocomousse poeder die je in de winkel vindt.

De clou om die rijke chocoladesmaak te krijgen, is om PURE cacaopoeder (zonder suiker) te gebruiken, geen instant chocomelkpoeder. Voor een intense smeuïge mousse, gebruik je iets minder melk; voor een luchtige mousse gebruik je wat meer melk.

Klop-klop chocomousse
Je hebt nodig:
1 zakje klop-klop (er zitten er 2 in één pak)
70-80ml magere melk
1 royale eetlepel pure cacaopoeder

Dit is de hoeveelheid voor één persoon. Vermenigvuldig de hoeveelheden afhankelijk van het aantal personen. Voor vier personen neem je dus 4 zakjes en 4x zoveel melk en cacao.

Aan de slag:
* Meet de hoeveelheid melk af in een maatbeker en giet in een kom.
Tip: Om kleine hoeveelheden af te meten is een oud 'pap'flesje ideaal.
(met 'pap' bedoel ik afgekolfde mamamelk ;))

* Voeg de klop-klop en de cacao toe en mix tot het mengsel stijf is.





* Zet enkele uren (bij voorkeur een hele nacht) in de koelkast. Dringend nood aan je dosis chocolade? Een kwartiertje in de diepvries werkt bijna even goed.

Geniet!



Katrijn

6 opmerkingen:

  1. "Klop-klop en pure cacaopoeder"
    Staat op het winkellijstje! Vraag me trouwens af of ze nog Klopklop verkopen bij Albert Heijn???
    Straks even zien...
    Fijne week,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze ook op mijn lijstje gezet. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi speelgoed hoor!!Daar krijg je vast heel veel plezier van!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeioei, ik heb dit net gemaakt, alvast voor vanavond, maar ik kan niet meer stoppen met proeven.... mmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat klinkt dit lekker :)
    Ik doe zelf wel eens geraspte kokos door de klop klop ook heel lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.