24-03-11

Tramhoppen

Tramhoppen
Waarschijnlijk is het geen woord maar het klinkt leuk.
Ik gebruik de tram zo'n beetje als die hop-on, hop-off toeristenbussen.
Je komt er overal mee.


 
De meeste mensen vinden het openbaar vervoer maar een gedoe, veel wachten en overstappen en zo.
Ik niet
Ik vind het heerlijk om zomaar wat te rijden en uit het raam te staren.
Om een klapke te doen met de onbekende medereiziger.
Om stiekem gesprekken af te luisteren tussen een groepje dames op uitstap.
Die hebben altijd de meeste pret.

Het heeft voor mij iets heel erg rustgevend.



Volg je me mee op mijn uitje van vandaag?

Auto gratis parkeren aan de Metropolis.
Meestal neem ik de bus vanaf thuis maar ik had niet zoveel tijd.

Hop
Tram
6
Tot in het centrum

Even stoppen voor ontbijt op m'n favoriete adresje: muffin en cappuccino bij de Foodmakers.
Treinen kijken in het centraal station.
Ik ben elke keer weer onder de indruk van de treinen, boven elkaar op verschillende verdiepingen.
 
Hop
Tram 6

Verder richting Berchem
(overstappen binnen het uur, kost je niks extra)
 
Oeps
Te laat uitgestapt.


Vertrouwend op een vaag richtingsgevoel verder te voet.
Heerlijk wandelen zo in het zonnetje.
Omhoog gapen naar de mooie gevels.
Nog wat meer onbekende straatjes.
Toch even vragen aan de postbode.
Oef, ik zat toch min of meer in de goeie richting.
- volle blaas, help-

Jeej, aangekomen.
WC, hehe.
Stofjes kiezen.
Stockverkoop, eigenlijk gewoon een excuus om er eens op uit te trekken.

Hop
Tram 8
naar de Groenplaats
Tussen een klasje met zesjarigen en een stel moedige juffen.

Lunch op een ander favoriet plekje: Bagel met brie en honing en nog een cappucino bij Mockamore.
en een chocolate chip cookie voor in m'n tas mee naar huis.


Hop
Tram 5 
onder de grond

Hop
Tram 6 
 terug naar m'n auto
Heel de tram vol met 60plussers onderweg naar een film, over dementie

En nu met een leeg, licht hoofd (niet van het demente soort) terug naar de werkelijkheid.
Strijk en zo.

En jullie?
Gaan jullie wel eens zomaar op je eentje op stap?
Wat doe jij graag om zo eens tot rust te komen?

3 opmerkingen:

  1. O dat klinkt wel heerlijk! Ik hou er ook van om uit 't raam van (in mijn geval) bus of trein te kijken. Soms telde ik buizerds op paaltjes. Maar dat was voordat de kinderen er waren. Aankomende zaterdagavond mag ik even tot rust komen als man en ik uit eten gaan, we hebben wat te vieren. Helaas zijn er verder niet veel echter tot-rust-kom-momentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, zalig, ik krijg spontaan zin om weer eens naar Antwerpen te gaan. Helaas rijden er geen trams hier, dus tramhoppen zit er voor mij niet in. Maar geldt spontaan naar een stad rijden om zomaar te "struinen" ook?

    Geniet van de mooie dagen.
    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ga meestal met de fiets maar af en toe neem ik ook de tram ( de 5 : die stopt voor mijn deur ongeveer ) en ik vind het zalig om daar in te zitten met mijn mp-3speler in mijn oren !
    Bussen vind ik echter maar niks ....

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.