18-03-11

Suikervrije subtiele kokoskoekjes

Subtiel omdat de koekjes zo zacht van smaak zijn. De kokos is niet overheersend.

Ik heb me gebaseerd op een recept van Suikerwijzer maar uiteindelijk is het toch weer helemaal anders uitgedraaid. Ik lijk er nooit in te slagen een recept letter voor letter na te maken. Ik kan er niks aan doen, het zit in m'n genen. En het is veel spannender zo...


Je hebt nodig:
300 g bloem
180 g boter
1 ei
mespuntje zout
6 eetlepels agavestroop
5 eetlepels kokosrasp

Aan de slag:
*Meng alle ingredi├źnten behalve de kokosrasp.
*Kneed het mengsel tot een stevige bal.
*Bestrooi je werkvlak met de kokos. Ik gebruik steeds een bakblik met opstaande randjes zodat er niks 'ontsnapt'.
*Kneed de kokos door de deegbal.
*Maak kleine balletjes, druk ze lichtjes plat en leg ze op een bakblik.
*Bak in een voorverwarmde oven op 160° gedurende 20 minuten of tot de koekjes goudbruin zijn.



4 opmerkingen:

  1. Deze liggen nu in de oven. Ben erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, wat leuk! Laat weten wat je ervan vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze waren erg lekker geworden en precies zo mooi als op de foto hier. De volgende keer voeg ik zelf een lepel agave extra toe, want ik vond het net niet zoet genoeg. Bedankt voor dit recept, deze ga ik zeker vaker maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor dit recept, heb het vandaag gemaakt, helemaal gaar waren ze niet geloof ik, maar ze smaken prima, en daar gaat het om. Volgende keer maar ietsje langer.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.