13-03-11

Penselenrol, gemaakt met een placemat en keukenhanddoek.

Er zijn talrijke tutorials van kleurpotloden, haak- of breinaaldenrollen. Die van mij is een beetje anders en gemakkelijker/sneller om te maken.


Je hebt nodig:
Placemat
Keukenhanddoek
ongeveer 40 cm koord
2 knopen

Aan de slag:
*Knip uit de keukenhanddoek een stuk stof, iets breder (voor de zomen) als de placemat maar ongeveer half zo hoog.
*De bovenkant van de stof is al afgewerkt door de rand van de keukenhanddoek. De andere drie zijden plooi je naar binnen en stik je vast langs de randen van de placemat.
*Stik op regelmatige afstanden verticale naden van de bodem tot de bovenkant van de stof om de verschillende zakjes af te bakenen. Als je verschillende maten penselen of brei/haaknaalden hebt, maak dan bredere en smallere zakjes zoals ik.
*Voor de sluiting speld je het koord vast langs de binnenkant van de zijrand van de placemat. Maak op 1/3de van elke hoek een lusje.
*Stik het koord vast waarbij je rechtdoor over de basis van de lusjes een paar keer heen en weer stikt voor de stevigheid.



*Vul de rol met penselen/kleurpotloden/haaknaalden en rol hem op (als je hem leeg oprolt, komen de knopen op de verkeerde plaats). Duid aan waar de knoopjes moeten komen in de lusjes en naai de knopen aan.

Ik hoop dat de uitleg duidelijk genoeg is en anders vraag je't maar.

1 opmerking:

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.