25-03-11

Paaskoekjes met royal icing

Ik maakte deze koekjes vorige week als verjaardagscadeautje voor m'n broer.

Mijn eerste bescheiden poging om koekjes te decoreren met royal icing ging niet zo vlot dus deze keer had ik me beter voorbereid. Ik leerde de recepten en technieken van Karen's Cookies.

Er zijn nog wat schoonheidsfoutjes maar het is in ieder geval een hele vooruitgang. Oefening baart kunst dus de volgende lading koekjes is al onderweg. Dezelfde figuurtjes, anders gedecoreerd.








4 opmerkingen:

  1. Ziet er gezellig uit, maar wat is die icing precies? Ik denk een en al suiker, klopt dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zien er leuk uit! Mooie decoratie en leuk ingepakt.
    En wat een mooie foto's heb je er van gemaakt. Hier is zorg aan besteed, dat zie je.
    Waren ze ook lekker??

    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan de smaken variëren door verschillende aroma's toe te voegen aan de royal icing of door een ander recept voor de koekjes te gebruiken.

    Ik vind ze best lekker maar ze zijn inderdaad behoorlijk zoet met al die suiker.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.