08-03-11

Hoera, het is lente!

Kennen jullie het begrip 'postzegeltuin'?
Wel, onze tuin is maar een halve postzegel groot.
Moest ik Hyacint Bucket heten, ik noemde het mijn patio ;).

Toen we hier kwamen wonen was het helemaal baksteenrood: de vier muren en oranjerode tegels.
We hebben de tegels uitgebroken en het muurtje groen geverfd. Tegen de andere muur groeien een blauwe regen en een druivelaar. Alleen het gras wil niet groeien...
(Nu zit ik met dat liedje in m'n hoofd: "Laat het gras maar groeien, laat het gras...")


Nieuwe kleine bloemetjes piepen tussen de herfstblaadjes. Toen ik die blaadjes gisteren aan het opvegen was, begon de tijm en de lavendel lekker te geuren omdat ik er met m'n handen doorwoelde.
Heerlijk


Ik ben dol op krokussen omdat die voor mij het eind van de winter betekenen.


Zelfs het vogeltjesvoer voelt de lente aankomen.


Zie je die pijltjes? Dat zijn m'n rabarberplantjes die uitkomen. Ik ben dol op rabarber maar alleen uit eigen tuin. Puur jeugdsentiment.


De viooltjes kocht ik in de herfst en ze zijn blijven bloeien, zelfs onder een dikke laag sneeuw. Ze staan nog steeds in het plastic bakje waarin ik ze kocht uit schrik dat ze gaan lijden onder het verplaatsen.

Ons tuintje is dan wel heel klein, er is ruimte genoeg voor heel wat plezier:



We hebben een knus zithoekje, net groot genoeg voor ons vijf.
Vandaag hebben we voor het eerst buiten gegeten!


Er wordt aan kunst gedaan.


Er wordt getaterd met de buren.


Je kan er schommelen, glijden, piraat spelen, hinkelen en luieren.

En zo heb je meteen onze hele tuin gezien.

9 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's en trouwens.....wie het kleine niet eert, is het grote.....

    Geniet van het aankomende voorjaar, hartelijke groetjes van Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is inderdaad een halve postzegel, maar wat leuk dat je er toch zoveel plezier aan beleeft! Beter dat dan een grote tuin waar je niks mee doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht dat ik een kleine tuin had, maar jij wint, haha. En wat geeft het, je hebt er alles in zitten! Eten uit en in eigen tuin, spelen in de tuin, plantjes. Helemaal goed toch. Leuke foto's hoor.
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb ook een postzegeltuintje, nog een kleinere postzegel dan de jouwe denk ik ;-). Maat ik geniet er enorm van !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, er komt weer lekker kleur in de tuin! Geniet er lekker van Katrijn!

    Onze voortuin wordt op dit moment helemaal leeggetrokken en "omgeploegd", zodat er voor mij weinig kleur te genieten valt. (of het moeten al de tuinmannen zijn ;) )

    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig :)

    Jij verdient een AWARD :)
    zie mijn blog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echte lente-foto's! Wie moet er nu nog een grote tuin hebben als je dit ziet? Alles wat je nodig hebt op een 'postzegel'.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.