13-03-11

Elke twee dagen een tekening

Om mijn creativiteit 'in form' te houden besloot ik dit jaar elke twee dagen een schetsje te maken.

Soms probeer ik wat en lijkt het nergens op. 
Soms heb ik geen inspiratie en wordt het iets abstract. 
Soms lukken ze best aardig. 

Hier zijn een paar van de betere:

Dit was m'n eerste, op 'Tuesday January 4' zie je als je arendsogen hebt.

Hier begon ik met een inspiratieloze doodle maar dat inspireerde me om de octopus te maken.


En dat bracht me op het idee voor nog een paar meer.


De volgende zijn op de natuur geïnspireerd maar allemaal uit m'n hoofd want ik teken 's avonds in mijn bed voor de tv ;).

Ik start steeds met een lichtgrijze fijnschrijver en kleur dan in met de gekleurde fijnschrijvers. Deze keer vond ik het zo goed gelukt dat ik het niet durfde inkleuren dus maakte ik nog maar een tweede.










Mijn dochtertje in haar carnavalkostuum. Ik maakte vilten roosjes voor haar prinsessenjurk.



En een aantal schattige snoetjes.




Zoals je bij de laatste ziet gaat het niet altijd meteen juist.

16 opmerkingen:

  1. Echt mooi allemaal! Vooral de paddestoelen en de klaproos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, jij kan fraai tekenen! Ik ben jaloers ;). Mijn favorieten zijn de slang en octopus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw!!! Ik wou dat ik zo mooi kon tekenen. Ik ben fan van de klaproos. De rest is ook prachtig, maar ik hou gewoon van klaprozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat mooi!!! ik vind de veertjes erg mooi en de bloem daarnaast!
    gebruik je gewone kleurpotloden?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tekeningen hoor! Ik hoop dat je er vooral plezier aan hebt geleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wowww, wat kan jij mooi tekenen zeg!
    Doe je daar verder nog iets mee?
    Ben je er ook voor "opgeleid" of zoiets?
    Respect hoor!

    Groetjes,
    Karin ---De Merle---

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat kan je mooi tekenen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi getekend hoor! Dat doe ik je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je creativiteit komt al aardig op dreef zie ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @wolliesje: Ik gebruik de zeshoekige fijnschrijvers van Staedler.

    @De Merle: Ik heb van m'n 6 tot m'n 18 deeltijds kunstonderwijs gevolgd maar heb na m'n 18 nauwelijks nog getekend/geschilderd. Vandaar dit project om dat terug te 'reactiveren'.

    @alle anderen: Dank je wel voor de complimentjes :).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je tekent erg leuk :) Mooie plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben jaloers! en mijn dochter ook.
    Reactiveren is volgens mij niet echt nodig hoor, het ziet er enorm mooi uit

    Groetjes
    Tazke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi, wat een leuke blog, leuke tekeningen ook, ik ben ook dol op tekenen, eingelijk van alles en nog wat!

    Fijne dag verder...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hehe, eindelijk lukt het me een reactie te plaatsen, af en toe is dat een drama, dan wil het gewoon niet. Joost mag weten waar het aan ligt. Ik wilde nl. even zeggen dat ik je tekeningen echt prachtig vind!! Applausje hoor!!

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.