21-03-11

Dinofamilie: schilderen met acryl, stap voor stap

Ik werd gevraagd om illustraties te maken bij een (niet commercieel uitgegeven) kinderboek over een dinofamilie. En natuurlijk zei ik ja! Het is veel leuker om een goed onderwerp en een duidelijk doel te hebben dan in het wilde weg zomaar wat te droedelen.

Hier zie je één van de acht prenten. Ik gebruikte een techniek met acrylverf die je wel in meer kinderboeken ziet.  Eerst worden de zwarte lijnen aangebracht en pas daarna wordt alles ingekleurd. Het geeft een

Ik begin met het schetsen van de figuren met potlood. Ik schilder over de potloodlijnen met zwarte verf.


Daarna volgen de kleuren, één voor één. Als kind al vond ik leuk om mijn tekening kleur per kleur te zien evolueren: eerst al het geel, dan overal het groen, dan het rood enzoverder tot ineens met de laatste kleur alles samen lijkt te komen tot één geheel.





8 opmerkingen:

  1. Wow, wat geweldig dat je dit kan!
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, jij bent echt heel erg creatief zeg! Prachtige taarten en ook prachtige tekeningen. Helaas is mijn creativiteit van een veel lagere orde dan die van jou :-(
    Heel veel succes....enne..wie weet word je ooit eens gevraagd om meer tekeningen te maken voor kinderboeken en krijg je er ook (en terecht) iets voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je hebt hier echt talent voor! Mooi hoor!
    groetjes Serajah

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.