16-02-11

Verjaardagtraktaties

Vandaag werd mijn kleine meid 5 jaar.

Voor de eerste keer mocht ze vriendjes uitnodigen voor een feestje. Het thema was K3.  
(Er stond natuurlijk nog meer op de uitnodiging, dat heb ik om privacyreden uitgewist.)


Met een vrolijke krans aan de deur, wist iedereen meteen waar het feestje te doen was. Een bloemensteker die ik nog liggen had, in de krans gestoken en met lint een vijf eraan gehangen. T was nog geen twee minuten werk.



Ik kies ervoor om maar weinig vriendjes te vragen omdat mijn kinderen meer op hun gemak zijn in een kleinere groep en omdat ik zelf niet goed tegen die drukte kan. Ze waren dus met z'n vieren en hebben mooi samen gezelschapspelletjes gedaan en met de playmobil gespeeld. Vooral het spel 'de ganzenpas' (van haba) viel in de smaak. Vier gillende en giechelende kleine gansjes stoven de woonkamer rond als een kaart met de vos werd getrokken.

Ze hadden zoveel pret dat ze niet eens tijd hadden om te eten. Ik had nog een stapel pannenkoeken over. Die hebben we dan maar zelf opgegeten ;).

Toen de feestvierders naar huis gingen, kregen ze als traktatie een tasje mee met wat snoepjes en twee haarrekjes met regenbooglintjes, zelf gemaakt natuurlijk. Het tasje maakte ik ook zelf met dit sjabloon.





3 opmerkingen:

  1. Superleuk Katrijn! En gefeliciteerd met je kleine meid!
    Groetjes,
    Karin ---De Merle---

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zijn die regenbogen-met-wolk-haarrekjes! Nog gefeliciteerd! En wat is er mis met een verjaarspartijtje in kleine kring? Mijn kinderen willen zelf nooit meer dan 3 uitnodigen en de feestjes zijn altijd een succes, misschien wel meer dan als ze er 10 uitgenodigd hadden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O nee, daar is zeker niks mis mee. Ik vind het ook beter. Sommige kindjes die op het feestje komen vinden het wel gek dat er maar zo weinig kindjes komen of hebben commentaar dat onze tuin zo klein is. Tja, voor ons is t prima dus dat is het belangrijkste.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.