17-02-11

Traktatie voor de school & tutorial regenboog uit fondant

We gaan verder met het verjaardagsthema. Meestal geef ik een gewone droge cake mee om uit te delen in de klas maar in m'n creatieve bui dit jaar, mocht het wel wat meer zijn. Nog meer regenboogjes in het K3-thema.


En dat deed ik zo:

Wat heb je nodig:
rolfondant of marsepein
voedingskleurstof
een cake

Aan de slag:
Eerst de witte fondant kleuren. Ik gebruik gelkleurstof zodat de fondant niet plakkerig wordt. Heb je dat niet, dan kan je enkele druppels vloeibare voedingskleurstof mengen met een beetje poedersuiker zodat het niet meer zo nat is en dan mengen met de fondant. Elk bolletje is ongeveer 2 cm groot.


Rol de bolletjes uit tot worstjes, maak de zijkanten een beetje nat met een borsteltje en wat water. Leg ze netjes naast elkaar. Rol ze plat met een deegrol of lege glazen fles, zo kleven ze meteen aan elkaar vast.


Maak een wolkje door een bolletje wit fondant van ongeveer 2 cm uit te rollen tot een ovaal. Met een mes duw je kleine inkepingen in de fondant zodat de boogjes van de wolk ontstaan.


Maak de bovenzijde van de regenboog een beetje nat met water en kleef het wolkje erop.


Snij met de hand of met vormpjes letters en cijfers uit roze fondant en kleef ze met wat water op de wolk.


Smeer wat botercrème, confituur of choco op de cake en leg de regenboogjes erop.



2 opmerkingen:

  1. Wat een ongelooflijk mooie en lekkere cake ziet dat er uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.