22-02-11

Boeken & boekenlegger

Ik sleur m'n boek overal mee in m'n handtas. Wachten tot de schoolbel gaat, wachten op de bus, een halfuurtje tijd over na het boodschappen doen, dus even een paar bladzijden lezen. Ik gebruik vanalles om te markeren waar ik gebleven ben: Een kasticketje, een buskaart of gewoon open laten liggen maar dan valt het toch toe of het kaartje valt eruit en dan kan ik weer gaan zoeken waar ik was gebleven.


Toevallig kwam ik tijdens m'n dagelijkse klik-van-hier-naar-ginder-sessie deze tutorial tegen. Het idee is even simpel als geniaal: een lint dat met een haarrekje en een knoop vast zit rond je boek. Ik heb er meteen één gemaakt, ocharme 10 minuutjes werk. Het heeft z'n diensten al goed gelezen.

Momenteel ben ik bezig in de boeken van James Patterson. Thrillers. Ik lees meestal in serie: Een hele reeks boeken achter elkaar van hetzelfde hoofdpersonage. Mijn boeken zijn zo snel uit als het spannend is, dat ik blijf hunkeren naar méér...

De onderwerpen blijven meestal ook een hele tijd hetzelfde. Zo verslond ik als tiener zowat alle romans over de tweede wereldoorlog. Die van Douglas Reeman over de Britse marine zijn geweldig.

Toen volgden boeken over de oertijd. Er was een reeks die verder ging over hele generaties, wilde ik niet alleen weten hoe het het hoofdpersonage verder verging maar ook nog eens z'n kinderen en kleinkinderen en achterachterachterachterkleinkinderen. Daarna Egypte en de Middeleeuwen...

Toen massa's fantasy-series. Er was één serie bij van wel 20 boeken en ik kon boek 16 in geen enkele bib in de buurt vinden... Dat is dan het nadeel van vervolgverhalen.

En nu ben ik dus bezig aan de thrillers. Ook op tv ben ik er zot van, ik volg zo ongeveer elke politieserie die er is, behalve CSI want ik vind dat hoofdpersonage maar niks. Eerst las ik de hele serie 'Kay Scarpetta's' van Patricia Cornwell en nu is dus James Patterson aan de beurt. Ik ben bezig in z'n serie van de Women's murder club maar t volgende boek in de reeks was uitgeleend dus ondertussen ben ik aan een op zichzelf staand verhaal bezig: Beach Road.



7 opmerkingen:

  1. Leuk om wat over boeken te lezen bij je.
    Ik ben ook een thema-lezer. Momenteel Nederlandse thrillers.
    Ik heb ook wel eens een begin gemaakt in een James Patersonboek, maar dat "pakte"mij niet. Misschien moet ik het gewoon nog eens proberen. Het moet hier nog ergens liggen.
    Enne, die boekenlegger is super!
    Groetjes, Karin ---De merle---

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, die boekenlegger! Er wordt hier in huis ook heel wat afgelezen en niet altijd even leuk, vinden mijn dochters wanneer het gaat om middelbare schoolliteratuur... Misschien gaat het met zo'n grappige boekenlegger wat makkelijker, ik ga het idee zeker nog eens uitvoeren, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ De Merle: Ik had er ook een waar ik maar moeilijk in geraakte, Karin. De beachguard, geloof ik. Je moet die van de women's murder club maar eens proberen. De eerste van de reeks heet 1st to die. En dan telt het op: elk boek heeft een nummer in de titel. Ik ben tot 7th heaven geraakt :D. (Ik ken de nderlandse titels niet want ik ben ze in 't Engels aan 't lezen).
    @ Nadia: Oh help, die boekbespreking in t middelbaar. Dat brengt herinneringen terug en weinig goeie...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben geen themalezer, maar wel een lezer.
    Dat van die fantasyseries herken ik wel. Ik ben bijvoorbeeld ooit begonnen in het rad des tijds en heb onlangs deel 19 of zo gekocht . Maar ik kan al lang niet meer volgen dus moet ik ze eerst allemaal herlezen om dat laatste deel te kunnen beginnen. En dat zijn ernome kloefers van boeken ! ( en ik moet eerlijk bekennen dat ik niet erg enthousiaist ben . Ik ben een jaar bezig en heb deel 5 eindelijk uit :-).
    Maar ik lees ondertussen ook nog andere dingen hoor !
    Voor in mijn handtas heb ik onlangs de handige dwarsliggers ontdekt : http://www.dwarsligger.nl/
    Ik haakte er een hoesje voor om het te beschermen : http://mooisvanme.blogspot.com/2011/01/wolletjes.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees momenteel veel psychologische thrillers. Heerlijk!! Wat een mooie boekenlegger heb je gemaakt! Handig en mooi!!
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat grappig dat het bij jou ook zo werkt, ik heb ook van die periodes. Laatste tijd erg veel over tudor engeland. Ik lees alles; van historische romans tot thrillers. Nederlands, engels, oud nieuw. Ik was een poosje erg into karen slaughter. Toen ik alles uit had wist ik het even niet meer tot ik karen rose ontdekte. Ook superspannend en leest lekker weg. Qua fantasy kan ik Diana Gabaldon enorm aanraden. Het eerste boek (het is een serie van inmiddels 7 boeken) heet in het nerdelands volgens mij reiziger, in het engels voyager. Als je begonnen bent, ben je hooked! Leuke blog heb je trouwens. ls je tijd hebt kom eens langs bij zusjeb.blogspot.com. Ik ben net begonnen, groeten Eva-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He, die is leuk, dank je wel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.