19-02-11

De binnenkant van de taart & recept lichte botercrème

Een mooi gedecoreerde taart is niks zonder een lekkere binnenkant.

Ik gebruikte kant en klaar deeg. Chocoladecake voor de ronde vorm en citroencake voor de vierkante. Mijn familie is echt dol op die citroencake. Ik had geen vierkante cake dus heb ik twee langwerpige cakes gebakken en naast elkaar gezet.

Voor de vulling heb ik het recept van de lichte botercréme van de leukste taarten aangepast.

Je hebt nodig:
300 g boter
150 ml melk
150 ml kriekensap
20 g bloem
50 g bloemsuiker

Ik kocht een grote pot krieken, gebruikte de krieken zelf als extraatje tussen de twee lagen van de citroentaart en het sap voor extra smaak in de botercrème.

Aan de slag:
Kook een papje van de melk en bloem
Laat dit iets afkoelen
Roer de boter samen met de bloemsuiker zacht met een mixer
Voeg het afgekoelde papje in gedeeltes door de boter en blijf kloppen tot de crème koud en luchtig is.
Laat het mengsel een paar uur opstijven in de koelkast.







Nu de decoratie nog. Die krijg je te zien op zondag of maandag.


1 opmerking:

  1. Oh allez Katrijn....mijn geduld zo lang op de proef stellen. Foei, foei !! :-))

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.