03-02-11

Citroen-kaneel koekjes

Nog een overheerlijk koekjesrecept. Wederom als cadeautje. Deze keer voor een 90ste verjaardag! Vorige keer waren het speculaaskoekjes, deze keer werden het citroen-kaneelkoekjes want gewoon is ook maar gewoon. Dat is niet aan mij besteed. Er moet wat pit inzitten. De combinatie van citroen en kaneel geeft een speciaal maar erg lekker aroma. 


Je hebt nodig:
Bron: http://www.dekoekjesfee.be/forums/de-koekjesfee/receptjes/nog-een-koekjesrecept?page=1
* 100 gram suiker
* 200 gram boter
* 300 gram bloem
* 1 ei
* rasp van 1 citroen
* 1 eetlepel kaneel

Aan de slag:
* Eerst de suiker, boter en bloem door elkaar heen, dan het eitje, citroenrasp en kaneel toevoegen.
* Kneden en dan uitrollen op een ingevette bakplaat of bakpapier tot ongeveer 1 cm dik. Ik gebruik niet eens een deegrol, ik duw het deeg plat met m'n handen. Veel sneller én leuker. Ik kook à la Nigella: nonchalant.
Tip: Als je het uitgerolde deeg een uurtje in de koelkast zet, is het veel makkelijker om vormpjes uit te steken.
* Koekjes uitsteken - vergeet niet af en toe een restje deeg in je mond te steken.
* In de oven bakken op 180 graden tot de koekjes bruin zijn (ong. 15 min).






 

Heeft mijn project jou geïnspireerd om je eigen project te maken? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Mail me een foto door of laat een bericht achter met een link naar je eigen blog. Vergeet niet terug te linken naar mijn blog .

3 opmerkingen:

  1. Mmmm, wat een lekker blog heb jij. Daar wil ik meer van!
    Ik las jouw reactie op de kabouter Plop muts. Superidee! Zo heeft mijn dochter tijden rondgelopen met een roodgeruit kort broekje op het hoofd plopperdeplopperdeplop!
    Groetjes,
    Karin De Merle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blog. Ik ga je volgen. Dit koekjesidee trekt me aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. coole blog, ...misschien ook nog het stuks wat je er uit kan halen vermelden, altijd handig !! groetjes ...jan.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.