27-02-11

Budgetvriendelijk verjaardagsfeestje deel 2: Dinosaurus eieren tutorial

Voor het dinofeestje van mijn zoontje maakte ik dino eieren met een kleine verrassing in. Behalve de kleine verrassing kost het je niks. Als je zelf wat ineenknutselt, kost zelfs het cadeautje niks. Ik drukte een paar leuke prentjes van babydino's af en lamineerde die. Ik wilde eerst vilten dinosleutelhangertjes maken maar dat was - ahum - mislukt. Bovendien had ik het allemaal wat vooruitgeschoven en moest dus de avond van tevoren nog snel wat ineenknutselen. Het zijn dan ook niet echt m'n mooiste foto's, zo in het donker getrokken.
Desondanks vind ik de eieren zelf wel erg geslaagd en de kinderen vonden het geweldig.

Je hebt nodig:


(de penseel kan je gebruiken om de lijm uit te smeren)

Aan de slag:






Natuurlijk hoort er een heel verhaal bij:
De dinomama is haar eitjes kwijt en roept haar kleintjes luid (de T-rex kan brullen). De kinderen moeten de mama dino helpen met het zoeken naar de eieren. Vooraf had ik de eieren overal in de woonkamer verstopt. Elk kind mocht één ei zoeken, ik hielp hen een beetje door hen te leiden met warm en koud. In feite gaat het van bevroren, ijskoud, koud tot warm, heet, superheet en vuur. Daar stond m'n zoontje op ;).

Wat was de dinomama blij dat ze haar kleintjes terug had (ziet ze er niet aandoenlijk moederlijk uit?).


Daarna mochten de kinderen de eieren één voor één doorgeven op de muziek van de dino-song. Mijn zoontje luistert dat duizend keer achter elkaar op youtube (de anaconda-song vind ik zelf ook geweldig :D). Als de muziek stopte, mocht het kind dat het ei vast had, het ei openscheuren. Ze zijn behoorlijk stevig maar het is juist leuk dat ze een even moeten prutsen om het open te krijgen.

Het idee is natuurlijk niet alleen bruikbaar voor dino's. Drakeneieren of vogeleitjes (met een zelfgehaakt vogeltje erin) lijken me leuk.




3 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk idee weer, Katrijn! En dank je voor het geven van de Liebster, ik ga me bezinnen op wat ik ermee doen ga.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je blog pas ondekt wat een super leuk idee is dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig leuk idee. Mijn zoontje is jarig met Pasen, dus dit ga ik zeker onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.