24-01-11

Paddestoelen?

Bron: Ik heb het ergens gezien maar waar?

Het is elke avond weer een uitdaging om dat klein grut hun groenten te laten eten. Af en toe maak ik er eens wat extra werk van. De oudste had dolle pret met raden wàt ze nu te eten gingen krijgen. En het heeft gewerkt: Ze hebben ervan gesmuld.


Je hebt nodig per paddestoel:
* een halve tomaat
* een hardgekookt eitje
* een dikke schijf komkommer
* mayonaise

Aan de slag:
* Rasp de komkommer en dresseer de sliertjes op het bord als 'gras' voor de paddestoel.
* Snij een klein stukje van de boven- en onderkant van het ei zodat het makkelijker rechtop blijft staan. Plaats het ei tussen het 'gras' als steel.
* Leg de tomaat bovenop het ei als hoed van de paddestoel. Als hij niet goed wil blijven staan, kan je de zaden verwijderen zodat de tomaat hol is en nog eens proberen.
* Maak stippen door met een knijpfles mayonaise kleine dotjes uit te drukken op de hoed. Je kan ook met de steel van een lepel of vork een beetje mayonaise opscheppen en voorzichtig op de tomaat drukken.





Smakelijk



Heeft mijn project jou geïnspireerd om je eigen project te maken? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Mail me een foto door of laat een bericht achter met een link naar je eigen blog. Vergeet niet terug te linken naar mijn blog .

3 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Alleen lusten ze hier absoluut geen tomaat. Weet je iets anders roods?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een moeilijke... Rode paprika zou kunnen maar dat heeft niet zo'n mooie ronde vorm.

    Voor m'n dochter die ook geen tomaat lust, maakte ik er één met een dik stuk wortel als steel en driekwart ei als hoed. Ik maakte stippen met ketchup maar die liepen uit omdat mijn ketchup te lopend is. Met een ander merk ketchup of wat tomatenpuree lukt het waarschijnlijk wel.

    Ik had er geen mooie foto's van, daarom staat die er niet bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, wat een jeugdsentiment! Je brengt me op allerlei leuke ideeen....

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.