15-11-10

Samen pizza maken

Wie zegt dat een pizza rond moet zijn? Mijn kinderen dachten er anders over:

Je hebt nodig:
Pizzadeeg; kant-en-klaar gekocht of volgens dit recept.
Een blik tomatenpuree met Italiaanse kruiden.
Verschillende toppings. Laat je kinderen de groenten kiezen die ze lekker vinden. Bv. paprika, tomaat, olijven, artisjok,...
Plakjes kaas

Gereedschap:
Een deegrol of een lege glazen fles om het deeg uit te rollen
Een paar creatieve kinders.

Aan de slag:
Rol het deeg uit en snij er leuke vormen uit van ongeveer een ontbijtbord groot. Maak voor jezelf ook wat leuks!
Smeer enkele eetlepels tomatenpuree uit over de bodems.
Laat de kinderen hun creativiteit botvieren met de verschillende toppings. Als ze zelf mogen kiezen, gaat die groente veel makkelijker binnen. Het is al vaak genoeg een hele strijd om ze van hun eten te laten proeven.
De plakjes kaas kan je in leuke vormen snijden of met koekjesvormpjes uitsteken.

Bak in een voorverwarmde oven op 150°C tot de bovenkant licht gebruind is (20 min ongeveer). Hoe dikker het deeg, hoe langer het duurt voor het gaar is. Eventueel kan je zilverpapier over de bovenkant leggen als die te bruin dreigt te worden maar je bodem nog niet gaar is. Je kan ook de bodem eerst voorbakken en daarna pas garneren en opnieuw in de oven steken.

Zowel het decoreren als het opeten is een beetje een knoeiboel maar dat is half de pret, toch?


















Heeft mijn project jou geïnspireerd om je eigen project te maken? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Mail me een foto door of laat een link achter naar je eigen blog en vergeet niet terug te linken naar mijn blog .
Smakelijk.

1 opmerking:

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.