10-09-10

De leeshoek


In afwachting van een fatsoenlijke verbouwing van de zolder alias 'master bedroom' probeer ik het er toch wat gezellig te maken. Ik creëerde een knus leeshoekje met m'n grootmoeders comfortabele zetel en poef en een hele stapels kussens. Een tafeltje voor m'n tasje koffie en een leeslamp horen er natuurlijk ook bij.

Bistrotafeltje en leeslamp
De rieten mand stond al jaren achter in de garage toen ik m'n als tiener onder t stof vandaan haalde. Ik ging aan de slag met een borsteltje en een emmer met water en zeep. Ja hoor, het DIY-virus zit er al van jongsaf aan in. M'n verrassing én verrukking was groot toen de doffe donkerbruine verf ermee af kwam en mooi bleek riet afgewisseld met donkere strepen onthulde. Sinds die tijd en nu nog steeds doet hij dienst als wasmand. Ik hou van decoraties die ook een praktisch nut hebben.

Terwijl ik lekker onderuitgezakt in m'n boek lees of door een magazine blader, voel ik me weer even dichtbij mijn 'moemoe Tilleke'. Ik voel haar aanwezigheid me omarmen als een warme deken en hoor haar daarna zeggen: "Katrijn! Je zou beter je keukenkasten sorteren in plaats van hier midden op de dag te zitten luieren. Aan de slag."

En dat doe ik dan maar: aan de slag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.