29-09-10

Reorganisatie van m'n hobbyhoek


Ja hoor, ik heb een heuse hobbyhoek. Géén hobbykamertje, laat staan een echt aterlier maar wel een hoek en dat is al een hele verbetering.

Lange tijd lagen al m'n hobbyspullen her en der verspreid door het huis zodat ik eerst een uur moest zoeken waar ik wat ook al weer gelaten had en dan de eetkamertafel moest ontruimen voor ik aan de slag kon en dan was m'n tijd om en moest ik alles weer opbergen om aan de maaltijd te kunnen beginnen.
Op een keer had ik er genoeg van en zo ontstond mijn hobbyhoek. T is niet meer dan een tafel op onze zolderslaapkamer met plaats voor de naaimachine, een kastje met schuiven er onder en een paar houten kistjes maar ik geniet er van, van mijn eigen werkhoekje. Telkens ik even tijd heb, zet ik me er neer met de radio op Klara en kies één van m'n lopende projecten - netjes ingedeeld volgens prioriteit op het whiteboard - uit om aan verder te werken. Geheel volgens mijn chaotische natuur blijven de meest belangrijke taken daarbij gewoonlijk het langste liggen.

Ik begin een hele verzameling materiaal bij elkaar te sprokkelen. Handig want zo blijf ik niet gefrustreerd achter als ik midden in een superbelangrijkmegadringend (NOT) project lang na sluitingstijd van de winkels plots niet meer verder kan door het ontbreken van die kleur draad of dat knoopje. Nog belangrijker: het staat zo leuk, al die kleurtjes bij elkaar.

Ik dank het grootste deel van m'n verzameling wol, stofjes en knoopjes aan m'n grootmoeder die na talloze jurken, topjes, rokken en broeken voor haar gezin de naai- en breiperiode heeft afgesloten. Als ik ooit nog maar tien procent kan van wat zij allemaal uit haar vaardige vingers toverde, zie ik mezelf als zeer geslaagd.
Ze gaf al haar spulletjes aan mij, inclusief de geweldige weckpotten verzameling. Aan het inmaken van groenten ga ik me niet wagen - ik haal wel wat uit de diepvries - maar ze zijn zo mooi om allerlei rommeltjes in te bewaren.

Genoeg geleuterd, beelden zeggen meer dan woorden.











3 opmerkingen:

  1. Gij zijt goe bezig, ga vooral zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een dikke proficiat Katrijn. Met deze blog heb je me overtuigt om voor het eerst blogfan te worden. Dat is niet niks, want ben ook facebook-, netlog leek! Prachtige graphics, mooi afgewerkt, maar bovenal een heel vlotte schrijfstijl. Precies recht uit Libelle, een ware concurrente!

    Knap!
    Groetjes Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, wat een compliment, ik bloos er van. Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te lezen wat jullie van mijn creaties vinden. Laat hier een berichtje achter voor mij.